lindakv.blogg.se

9/6

Kategori: Allmänt

Då var flytten i full fart. I tisdags var de först jobb och vad halv fyra hämtade jag äntligen nyckel till lägenheten. Jag och Jenny sprang som idioter med alla kartonger i spöregnet men efter ca tre timmar var allt uppe. 
Köpte en byrå på Ikea förra veckan och fy helvete va den var jobbig att bära! Men vi lyckades. 
På kvällen åkte jag och mamma in för att börja måla de groteskt fula gröna skåpen för att försöka få de vita och de räckte ju såklart inte med en gång. 

Dagen efter tog Jenny emot min säng när jag var på jobbet sen blev de bara att åka hem för att se hur den såg ut i verkligheten och aa de blev ju bra. Mimmi märkte ganska så snabbt att byrån som vi skulle sätta ihop inte var riktigt hel utan de visade sig att andra typ halvan var kvar på Ikea. Blev såklart ganska så irriterad så vi ringde dit och kollade om man bara kunde hämta andra delen men man var ju först tvungen att ha kvittot (som jag inte hittade) och sen kunde man tydligen inge bara åka dit så att man kunde få andra halvan utan aa de var endel skit där emellan. Men iaf blev att äta lite mat på golvet eftersom jag inte har något bord och lite öl. Sen vidare för att träffa lite kolmårdaren. En riktigt skojig kväll, blev ju sen att sova i mina as sköna säng. 
På morgonen märkte vi att jag fått parkeringsböter eftersom jag stället mig på en plats där man inte fick stå mellan 7-10 på torsdagen, såklart! 
Hade varit där och lappat 7.57 och vi var sär 8.00, fan va de flyter på.

Efter jobbet började ja leta efter mitt jävla kvitto, som tur var hittade mamma de i bilen när vi var på väg in till stan för att måla skåpen igen. 
Ser väl helt ok ut men kunde ju blivit bättre men nu orkas de inte mer :) 

Sen har Lollo och Sawii kommit hem till hit för en veckas semester.
Så igår fick de hjälpa till att måla mitt vardagsrum och fixa lite hemma. På kvällen blev de lite alkoholintag hemma hos Jenny och sen vidare till Harrys. Riktigt trevlig dag. 
Igår var vi uppe hos farmor och slappade sen blev de att kolla på Jennys kör i kyrkan och sen avslutades dagen med några från jobbet och såklart en öl. 
Sist men inte minst denna dag. Jobb, mat hos farmor, kollade när de andra badade uppe i näkna och nu ligger jag i min as sköna säng och ska väl sova snart :) 

De var väl de mest lite kortfattat :) 

Hittade även lite kort från Martin och Sofias inflyttningsfest :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: