lindakv.blogg.se

1/8

Kategori: Allmänt

Idag hade en efterlängtad dag äntligen kommit, det var dags att få ett garage! 
Slutade lite tidigare (kvart i fyra) för att kunna åka in till stan för att få hämta ut nyckel. När jag fått "nyckel" i min hand var ja ju såklart tvungen att fråga vart garaget låg eftersom att jag inte har en aning om vad gatorna heter. Fick inte en allt för bra nedskrivning så slog på gps. De visade sig ligga precis där jag brukar parker så yes va skönt. 
Började med att testa så att det var där och aa så var de ju. Gick hämtade bilen för att äntligen få parker. Började med att att yrade om runt i de där jävla garage, har plats nr 5 men kom till 197 lite åt fel håll kan man tycka. Efter en stund så såg jag att man kunde åka ner en våning och där var de ju lite lägre siffror. Åkte såklart åt fel håll igen och kom till nr 20. Bestämmer mig för att backa hela vägen så att jag även hittar ut igen. Väl framme så märker jag att skiten har ju ett hänglås på sig. Faaaaan, vad gör ja nu? 
Joo, börjar ringa till de som äger skiten och får som svara att detta har aldrig hänt förut och fastighetsskötarna har gått hem för dagen. Personen som hade det innan har trillat av pinnen och antagligen de anhöriga glömt att ta bort låset. 
Hmm.. Då får man stå på gatan som vanligt. 
Turen fortsätter har ja märkt 👎  

Nu har ja fått skriva av mig lite så de känns väl inte direkt bättre men nu är de gjort. 
Nu väntar jag på att Carro ska komma så ska vi ut och dricka lite öl ikväll för i helgen är jag ledig!!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: